25 Ağustos 2019 Pazar

5 ayda 26 kilo ve 20 kg Yağ Nasıl Kilo Verdim ? Hayatımdaki 26 kilo fazlalıktan kurtulma hikayem nedir? Diyete Başlama Serüvenim, Kalıcı Kilo Vermenin Yolları Nedir? Nasıl Kilo Veririm?


Merhabalar,
Çok değil bundan yaklaşık 5-6 ay öncesi ile şu anki halimi karşılaştıracak olursam arada 26 kg cuk var🙂 Yakın çevrem ve özellikle sosyal medyadaki @lezzetduragi  takipçilerim bu değişimin hikayesini merak ettikleri için sonunda bir post oluşturmaya ve kendimle uyguladığım denediğim sonuç aldığım tüyoları yeme düzenimi paylaşmaya karar verdim. 

Kilo vermek zor gibi görünse de aslında hiç zor değil. 
Yeter ki KAFANIZDA BİTİRİN yani siz karar verin dış çevre seslerine kulak asmayın .
veee kesinlikle bir ortama girdiğinizde ben DİYETTEYİM demeyim BEN artık AZ yiyorum Sağlıklı Besleniyorum demeyi tercih edin ... 

İnsanların kafasındannn amannnn buda hep diyet yapıyor yapıyor ortada bişey yok 🙂sürekli diyette düşüncesini kırın

İyi bir motivasyon yakalayıp kilo verme ile ilgili uygulanacak adımları takip edin
İstikrarlı Kararlı olmak azimle ve yılmadan diyet programını uygulayanlar BAŞARI ya ulaşmışlardır. 

SİZ NEDEN BU KİŞİLERİN ARASINDA OLMAYASINIZ?
Benim kilo verme hikayeme gelince 🙂 
Malum Yemek sektörünün içindeyim yemek yemeyi farklı lezzetler tatmayı hele hele atıştırmalık her daim birşeyler tırtıklamayı çok seven biri olarak kilolar almış başını gidiyordu kiii artık buna bir DUR demenin zamanı çoktan gelmiş ve geçiyordu.
O zaman Kilo Almadan Önceki Durumum neydi kısaca bahsetmek istiyorum;
4 kilo doğmuş 🙂 Çocukluğumu ve gençliğimi  gayet normal sayılabilecek kilolarda geçirmiş biri olarak  vücutta fazladan gram yağ yok gayet fit sayılabilecek bir vücuttan bahsediyoruz 50-53 kg arası 🙂
Yıl 2001 Evlilik zamanı 53kilo
Yıl 2005 Hamilelik 58 kilo başlayıp üzerine alınan 9 kilo = 67 kilo
Yıl 2006 Doğum sonrası 65 kilo veeee yıl geçtikçeee üzerine katlanan kilolarrrr sonuç 
04.02.2019 83 kilo veee DUR deme zamanı gelmişti artık sağlığımıda etkilmeye başlamıştı 
Diyetisyene Gittim mi?
Tabi kilo aldıkça vücudunuzu beğenmiyorsunuz, giydiğiniz hiç bir şey yakışmıyormuş gibi geliyor sanki tüm gözler sizin üzerinizde 🙂 Bu yüzden yaz yaklaşırken deniz kenarında kötü görüntü vermeme adına bir diyetisyene uğrardım. 

5 ayda 26 kilo veee sıkı durun 20,90 kilo YAĞ verdim 
Tabii burada sağlıklı bir insanın kilo vermesinden söz ediyoruz. 
Diyabet , Hamilelik, Bel fıtığı gibi sebeplerle kilo aldıysanız ve yürüyüşe çıkamayıp evde hareketsiz kalıyorsanız doktorunuza / diyetisyene danışmanızı, fizik terapi programlarına katılmanızı öneririm.  
Ayrıca herkesin bünyesi farklıdır. 
Sağlığınızı bozmamaya dikkat etmelisiniz.
Gelelim olumlu değişimlere. Kilo Vermek İçin Neler Yaptım?
Öncelikle Diyetisyene başlamadan önce Dahiliye dokturundan randevu aldım ve kilo vermeyi düşündüğümü ve bunun için gerekli olan tetkiklerin yapılmasını rica ettim.
Genel olarak beslenme ile ilgili tahliller bir kısmı aşağıdaki gibidir: 
Ama siz yinede doktorunuza detayları sorun! 
Açlık-Tokluk Glikoz: Genel olarak öğün öncesi ve öğün sonrası diye nitelendirilen açlık ve tokluk kan şekerine bakarak, bireyde şeker hastalığı (diyabet) olup olmadığı hakkında bilgi verir.   
HDL-LDL-Trigliserid-Total Kolesterol: Kandaki yağları gösterir ve bireyin beslenme programı düzenlenirken yağ miktarı bu bulguya göre kısıtlanır.   
TSH-Serbest T3-Serbest T4: Bu hormon testleri “Tiroid Fonksiyon Testi” olarak bilinir ve bireyin metabolizması hakkında bilgi verir.   
ALT-AST: Karaciğer fonksiyon testidir, bireyin karaciğer yağlanması olup olmadığı hakkında bilgi verir. Duruma göre karaciğer koruyucu veya rahatsızlığına uygun beslenme programı düzenlenir.   
Ürik Asit-Bilirubin-Kreatinin: Böbrek fonksiyon testidir. Hastanın rahatsızlığı göz önüne alınarak gerekli beslenme tedavisi uygulanır.   
İnsülin-Kortizol: Bu hormon testleri bireyde kilo verememe veya kilo vermede bir baskılanma söz konusu olup olmadığı hakkında bilgi verir.   
Fe-B12-Hemoglobin-Hemogram: Bu bulgular demir eksikliği, kansızlık, B12 vitamini ve kan değerleri ile ilgili sonuçları değerlendirir.
Ve sonuçlar çıktıktan sonra Diyetisyen Randevusu aldım ve 04.02.2019 tarihinde diyetisyenin kapısı çaldım ; 
Yaş :39
Metobolizma Yaşı : 48
Boy :158
Kilo : 83 
Vücüt Yağ Oranı: %39,40
Yağ Ağırlığı :32,50 kg
BMI : 33 yaniii OBEZ 🙂
Ben ŞOK 🙂 desemde durumumu az çok tahmin ediyordum tabiki evetttt sohpetler edildi listeler yazıldı o zaman bana kolay gelsin haftaya görüşmek üzereeee dedik ve çıktıkkk bitmedii ben bu sefer gerçekten kararlıydım o kilolar verilecek bu yaz salına salına deniz kenarında yürünecektiii 🙂Diyetisyenden çıktım en yakın spor salonuna uğradım ve 3 aylık kaydımı yaptırdım
Yani Sabah diyetisyene gittim Listemi aldım 
Akşam da Çantamı aldım Spora gittim (3 ay haftanın 5 günü spor yaptım , ekstra haftanın 3 günü akşamları 5 km yürüdüm)
VEEEE  SONUÇ 09.08.2019 
Yaş :39
Metobolizma Yaşı : 30
Boy :158
Kilo : 57 
Vücüt Yağ Oranı: %20,20
Yağ Ağırlığı : 11,60 kg
BMI : 22,90
Kilo Verme Çalışmalarımın Sonucu Ortaya Çıkanlar;
  • Şu an Hamile kaldığım(2005)  kiloma geri dönmüş durumdayım.
  • Yaptığım ve kafama koyup denediğim bir işte BAŞARILI oldum
  • Diyet ile kilo verme zor değil, gözünüzde hiç büyümesin, 
  • Kilolar gittikçe öyle mutlu oluyor ki insan. Hele bir de kilo vermeyi başardığını hissetmek ayrı bir keyif
  • Bu başarımın saman alevi gibi geçici olmaması, eski yaptığım diyetlerden farklı oluşuydu. 
  • İnançla, motivasyonla ve yılmadan planımı uyguladım ve başardım.
O zaman haydiii sizde hedeflerinize doğru koşmaya başlayınnnn

YÜRÜYÜŞ spor hareket YAPMADAN KİLO VEREMEZSİNİZ

  • Yürümek için özel yürüme alanlarına gidilebileceği gibi, ev veya iş yeri yolu üzerinde kendinize yürüme yolu belirleyebilirsiniz.
  • Yürüme planının aksamaması için, kışın evin içinde yürüme parkuru yapabilirsiniz,yada merdivenleri belli sayıda inip çıkabilirsiniz
  • Yürüme sayesinde Basen bölümündeki değişimi çok yakın zamanda hissediyorsunuz 
  • Yürüme sadece belli bölgelere hitap eder o nedenle spor ve egzersizleri ihmal etmeyin
  • Sağlıklı kilo verenler genelde spor ve egzersizle diyetini destekliyor.
  • Vücut hareket edince mutlaka yağ yakıyor ama beslenmeye dikkat etmiyorsan zayıflamak HAYAL OLUR - Kilo almassın ama veremezsin de yerinde sayarsın. 
  • Bazı besinlerden uzak kalmak, bazılarını azaltmak, vücuda yararlı besinlerin girmesi gerekli 
  • Göbeği ve kalçaları eritmek için hızlı yürümelisiniz ve terlemelisiniz. 
  • Terlemek için de günde en az 2 litre su içmeniz lazım.
  • Yağı vücuttan ter ve idrarla atıyorsunuz. 
  • Hafta sonu Instagram check-in’lerimi görüyorsunuz. Artık kilo verdiğim için kaçamaklarım oluyor  bunu neye borçluyum? Yürüyüşe.
  • Siz de belli bir kg verdikten sonra kaçamaklarınız olucak 
  • Spor salonuna gitmeyi şimdilik bıraktım ama Haftanın 3-4 günü 5-6 km 1 saat kadar yürüyorum
  • Kilo veriyorsunuz ve mutlu oluyorsunuz , mesela kilo verme aşamasında hergün (eğer  yazlıkta isem ) sabah 6 km akşam 8 km yürüyor 1 saat kadarda yüzüyordum .
  • Vücudun sarkmaması için 1 kase kase yoğurt yiyebilir veya uzun yürüyüşten sonra yumurta yiyebilirsiniz EKMEK YOK BİRDE KURNAZLIK YOK Çok yürüdüm🙂ben bir hamburger menü hüpleteyim Kremalı Bisküviyi yiyeyim  YOK !
Gerçekten Kilo Vermek İstiyorsanız Bunlara Dikkat Edin;

  • Plan yapın.
  • Bir günde kilo veremezsiniz. 
  • Hayat tarzınızı değiştireceksiniz ama bir günde bütün sorunlarınızı çözemezsiniz. 
  • En iyisi kendinize küçük hedefler koyarak kilo verin. 
  • Bu ay 5 kilo vereceğim gibi.
  • Nasıl ki sigara, alkol ve uyuşturucu bağımlısı var siz de yemek bağımlısı olabilirsiniz. Öyleyse bunu kabul edin ve kendinizi tedavi edin.
  • Kilo vermek için yediklerinizi azaltarak başlayın
  • Sağlıksız Peketli besinleri de tümüyle kesin 
  • KALORİ HESABI YAPMAYIN
  • Gerçekten kalori hesabı yapıp vücudunuzu yormayın. 
  • Günde 1500 kaloriyi sadece baklava şekerinden de alabilirsiniz ama tavsiye etmem. 
  • Önemli olan kalori değil, önemli olan dengeli ve sağlıklı beslenmek.
  • Bakın Diyet yapmaya karar verdiğimde ne yaptım: Pirinç pilavı, makarna, hamur işleri, pasta, börek, çörek, simit, yağlı peynir, çikolata, şeker, çerez, kuruyemiş, kraker, bisküvi, cips, yağlı yemekler, fast food, kızartma, sandviç, 
  • Bunları azaltmadım.Tümüyle kestim! 
  • Ama sonraaa hedefime ulaştımmm belli bir kiloya geldiğimde ve çok canım çektiğinde sadece nefsimi köretmek adına minicik parçalar tattım 🙂 
NE YEDİM?


  • Evde pişen yapılan ev yemekleri
  • Öyle Özel Diyet yemekleri paketleri , salatalar,özel içecekler sipariş vermedim kendimce evdeki malzemelere göre kendime göre yağsız,kremasız hazırlamaya çalıştım ,normal tencere yemeği yedim,ev yapımı kremasız çorbalar içtim bunu uygulayarak başlayabilirsiniz...
  • Sizi öğleden akşama doyurmayan, tersine kan şekerinizi düşürüp çabuk acıktıran hiçbir şeyle kilo veremezsiniz. 
  • Kalıcı kilo vermek için yemek yeme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekiyor.

  • Ben farklı lezzetler denemeyi tatmayı sevdiğimden bazen de kendime  farklı tarifler hazırladım. Dönem dönem sebze suları hazırladım.
  • bunuda belli bir kiloya ulaştıktan sonra korumak adına kendimce bişeyler yapmaya başladım.

  • AMA yeme alışkanlığını değiştirirseniz AZ yerseniz birazda HAREKET ederseniz BAŞARI ya ulaşırsınız.
Nasıl Yapacaksınız?

  • Her şey beyinde bitiyor. 
  • Çok yemeğe alıştığınız için acıkmadığınız halde kendinizi acıkmış hissedeceksiniz. 
  • Öğle yemeğinde başkasına balık ızgara ve maden suyu tam gelirken, siz pizza üstüne kola içeceksiniz.  - Vücut yüksek kan şekerine alıştığı için kan şekeriniz normal seviyeye düştüğü zaman, yani aslında daha acıkmadan kendinizi acıkmış hissedeceksiniz.
  • Bu yüzden ilk olarak iradeye yoğunlaşın. 
  • Olayı kafanızda çözün.
  • Yemek yemeyi bir anda azaltın ama ilk üç gün zorlanacağınızı bilin. 
  • Hafta sonu kriziniz olacak, ilk haftayı aşarsanız 3 hafta kasacaksınız. 1 ay sonra vücut aman boş ver diyecek, diyeti bırakmayacaksınız. 3 ay sonra bir daha aman boş ver diyecek yine bırakmayacaksınız. 
  • Gerçekten acıkmadan yemeyin ve yemek saati Dışında YEMEYİN
  • Diyet yaparken yağsız süt, peynir light gıdalar tüketmeyin. Neden mi? 
  • Çünkü onların lightlaştırılma işlemi adı üstünde işlenmiş gıda kategorisine giriyor. İçerdikleri besin değerlerini öldürüyor ve yediğiniz şey size hiçbir fayda sağlamıyor.
  • Mısır gevreklerinden uzak durun.(onun yerine kendiniz Granola yapın)
  • Onları tüketmekle kafanızı çikolata şelalesine daldırmak aynı şey.
  • Siyah, Sarı , Beyaz ,Soğuk Çay adı her neyse GAZLI ASİTLİ EKSTRA ŞEKERLİ içeceklerden ayrılmanız gerekiyor, ayrılamıyorsanız da en azından aranıza mesafe koymalısınız. 
  • Hazır Hızlı FAST FOOD marka yiyeceklerinden bahsetmeme gerek var mı? 
  • Koşarak uzaklaşın sevdiklerinizi de uzak tutun.

  • Baklagiller ve beyaz et yönünden zengin gıdalar ile beslenmeye çalışın ,sofranızdan mevsim yeşillikleri eksik olmasın zeytinyağlı yemekleri tercih edin mümkünse 
  • Haftada en az 1 kere balık, 1 kere kırmızı et tüketmeye çalışın  
  • Tavuk ürünleri maalesef güven kaybı yaşıyor,ama güvendiğiniz bir çiftlik vardır o zaman alın mis gibi yapın yiyin veya onun yerine yavan gelmez se hindi eti tüketin
  • Kendinizi sevdiğiniz şeylerden uzun süre mahrum bırakmayın. 
  • Haftada bir gün aşırıya kaçmayacak şekilde kurabiye, börek, çörek yiyebilirsiniz Mahrum kalmalar dönüp dolaşıp aşırı yemeyi tetikliyor çünkü.AMA sadece ucundan azcık tadın nefsiniz köreltin derim sonrası gelmesin.🙂
HEM AÇ KALIN HEM DE AÇ KALMAYIN

  • İki tür açlık var: Gerçek açlık ve psikolojik açlık. 
  • Çivi çiviyi söker! Psikolojik olarak aç kalın ama gerçekten aç kalmayın. 
  • Yılın 365 günü oruç tutarak pek güzel işkence çekersiniz, ama vücudu açlık moduna soktuğunuz için kilo veremezsiniz. Vücut “Adam ölüyor! Ne yersem yağa dönüştürüp göbekte toplayayım” veya kadınlarda “kalçada tutayım” diyecek🙂
  • Bunun önce beyin işi olduğunu, yemek bağımlısı olduğunuzu, yoksunluk sendromları çekeceğinizi bileceksiniz. 
  • Aç kalmaktan kastım bu, ama aslında kendinizi gerçekten aç bırakmayacaksınız. Aç kalırsanız bayılabilirsiniz. Başınız ağırır, performansınız düşer ve gününüz berbat geçer.

DELİ GİBİ YEMEK İSTEDİĞİNİZ ZAMAN

  • Kendinize şunu sorun: Gerçekten aç mısınız? 
  • Açlığın fiziksel belirtilerini hissediyor musunuz? 
  • Cevabınız hayırsa neden birden yeme isteğine kapıldığınızı sorgulayın. 
  • Stres mi, depresyon mu, sıkıntı mı? 
  • Cevabınız evetse üstüne bir bardak soğuk su için 🙂 yok yok ILIK su için yağ yakar 🙂 sonra da dışarı çıkın mümkünse veya başka birşeyler ile meşgul olun 
  • Gerçekten kendinizi iyi hissettirecek sağlıklı yemekler yiyin.
  • Neden onları tercih ettiğinizi bir kenara yazın.
  • Mesela ben yoğurt ve chia tohumunu karıştırıp bayılarak yiyorum  🙂
  • Yemekleri az su ile yapın ve ekmeksiz yiyin yemeğin tadını alırsınız ,yaprak sarma olduğunda da 2 adetcik hüpletiyorum hemen şişmantlatmaz 🙂 kan şekerimi dengeliyor. 
  • Rutini bozmamaya çalışın !
  • Eve geç geldiniz veya tatildesiniz amaaann hadii şimdi canımın çektiğini yiyim sonra kaldığım yerden devam ederim DEMEYİN Alışkanlık kazanmak istiyorsanız RUTİNİ BOZMAYIN
KENDİNİZE ZAMAN TANIYIN
  • Tabiki bende bir gecede 26 kilo vermedim! 
  • 5-6 aylık bir süreç içinde verdim , şimdi yemek düzenimi değiştirdim.
  • Mümkün olduğunca ekstra yağlı ,tuzlu,paketli ürünleri tercih etiyorum ,istesem bile iki gün üst üste hamburger yemiyorum bir gün yerim ama onundanda yarısını yiyorum , artık sofrada az yemekle çabuk doyuyorum.
  • CİPS VE KIZARMIŞ PATATES ASLA! Gerçekten bunları unutun. Hatta ideal kiloya geldikten sonra bile kızarmış patatesi 15-20 günde bir , cipsi mümkünse hiç🙂çünkü bunlar HİLELİ Beyinde doyduğunuz halde yeme isteği uyandıran MSG kimyasal maddesi içeriyorlar. 
KAÇAMAK YAPMAk NEDİR 🙂
  • Hafta sonu fast food yiyebilirim. 
  • Burger King’e giderim, bir Steakhouse menü, bir tek peynirli tavuk burger, patates ve soğan halkaları yerim. Kaç kez? Ayda 1 kez, o da istersem.Her hafta bir kere de olsa hamburger yiyerek kilo veremezsiniz. 15-20 günde bir bile YAPMAYIN!
  • Fast food mu yiyeceğim? hayır  Kola, Ice Tea gibi şekerli şeyler içmem, yani gereksiz şeker yüklemesi yapmam 
  • Kilo mu aldım? Hemen düzene sokarım ,hafta sonu kaçırdıysam hafta içi dengelerim kendini kontrol altına alın , Yemeği keser birkaç gün sıvı beslenirim 🙂
  • Yani kaçamak adı üstünde kaçamaktır, rutin değildir. Nadiren yaparsınız.
  • AMA BEN ÇOK NADİR YAPTIM 
  • Bu sayede kilo vermeniz gerekirken asla yememem gereken her şeyi ara sıra yiyebiliyorum  
  • YEMEK BENİ KONTROL ETMİYOR !
  • BEN YEDİKLERİMİ KONTROL EDİYORUM !
  • Aslında bunlara dikkat ederseniz sizde kiloları verince benim gibi olabilsiniz ama Tabii ki kilonuzu korumak için de biraz TAKINTILI olmalısınız 🙂 
YANİ DEMEK ki  Yapılacaklar çok basit ;🙂
  • Yürüyerek kalori yak
  • Egzersiz ile vücudu sıkılaştır
  • Kür ve detoks suları ile vücündaki fazla toksinleri at
  • Yediklerine dikkat ederek bedenini dinlendir 
  • Yeme düzenin değiştir AZ ye
İşte kiloları böyle verdim ve böyle koruyorum
Siz daha iyisini yapabilirsiniz. 
Umarım tecrübelerim size de yardımcı olur.🙂
Kilo vermek için denediğim tariflere , sıcak soğuk içeceklere , sebzeli & meyveli detoks sularına, smootilere ve sağlıklı atıştırmalık tarifler için anlık güncel paylaşımlar için beni instagram da @lezzetduragi  nda  🙂
Video Paylaşımlarımı takip için YOU TUBE LezzetDuragi nda takip edebilirsiniz 🙂

Sevgiyle, fit kalın

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tebrikler, azminize ve iradenize gösterdiğiniz kesin ve kararlı duruş neticesinde istediğinizi elde etmenin mutluluğunu yaşıyorsunuz yazınızdan anladığım kadarıyla. Bu süreci ve detayları kaleme alarak bizleride motive ettiğiniz ve bilgilendirdiğiz için ayrıca teşekkürler.

Etiketler