9 Aralık 2019 Pazartesi

Muzlu Reçelli & Raffaello Süslemeli Rulo Pasta


Rulo Pasta severmisiniz biz bayılırız, o yumuşacık keki ipek gibi kreması nefis nefisss, ama hemencik bitiveriyor :) napalım bende alıştım hemencik yapıveriyorum çay demlenene kadar hazır oluyor , içine krema yerine reçel de sürebilirsiniz biz çocukken annem öyle yapardı bize tadına doyum olmazdı

Bu kez de krema sürdüm ve üzerine de vişne reçeli gezdirdim muz koyup sardım en üstte krema sıvadım hindistan cevizi serpiştirdim ve şu meşur Raffaelo topları ile süsledim


Malzemeler:

  • 4 Ad Yumurta - Sarı ve Beyaz ayrılacak
  • 1 sb. dağından 2 parmak eksik Şeker
  • 1 sb. Un
  • 1 yk. Yoğurt
  • 1 pk Kabartma tozu
  • 1 Pk Vanilya
  • bir tutam Tuz
  • 5-6 Ad Raffaello
Kreması için:
  • Pastacı kreması yaptım
  • 2,5 sb süt
  • 3 ad yumurta
  • 3-4 yk toz şeker
  • 2 yk tepeleme nisasta
  • 1 yk tereyağ
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk krem şanti veya 100 gr sıvı krema
Yapılışı:
  • Önce kremayı hazırlayp soğuması için kenarda bekleticez
  • Sütü kaynatıyoruz
  • Yumurta ve toz şekeri şeker tanecikleri eriyene kadar çırpıyoru , nisastayı ilave ediyoruz, kaynamış sütü yavaşça ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz , karışı bir tencereye alıp kısık ateşte muhallebil kıvamına gelene kadar pişiriyoruz, kıvam aldıktan sonra ocağı kapatıp içine tereyağ ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz ve yayvan buyuk bir fırın tepsisine döküyoruz üzerini streç ile kapatıp bir kenarda soğuması için bekletiyoruz.
  • Soğuduktan sonra Pastacı kreması ve krem şantiyi birlikte mikser ile çırpıp kullanacağınız zamana kadar buzdolabında bekletiyoruz
  • Kek için;
  • 200 ml Su bardağı ölçüsü
  • Yumurta Sarılarını ve Beyazlarını ayrı kaplara koyun
  • Sarıların içine ; Toz şeker ve yoğudu ekleyip rengi açılana kadar 3-4 dk mikser ile çırpın. Çırptıktan sonra kenara alın.
  • Beyazlara tuzu ekleyip iyice köpürtüp akmayacak kıvama gelene kadar mikser ile çırpın.
  • Yyumurta sarılarını büyük bir karıştırma kabına alın, üzerine yumurta beyazının yarısını ekleyip karıştırın ve üzerine elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin ,yavaşça katlama üsülü ile karıştırın,1-2 dk karıştırdıktan sonra kalan yumurta beyazını ekleyip iyice karıştırın
  • Tamamen karıştıktan sonra yağlı kağıt serili fırın tepsisine dökün
  • 34x23 boyutunda tepsi kullandım
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15 dk kadar pişirin.
  • Pişip pişmediğini kürdan batırıp kontrol edebilirsiniz.
  • Her fırın aynı ısıda olmayacağı için 10 dk sonra kontrol edin
  • Piştikten sonra tepsi üzerine hafifçe nemlendirilmiş yağlı kağıt serip tepsiyi ters çevirin.
  • Kekin üzerindeki yağlı kağıdı çıkartıp alttaki kağıt ile rulo olarak sarın soğuyana kadar bekletin.
  • Soğuduktan sonra buzdolabında beklettiğimiz kremayı çıkartıp kekin üzerine sürün.
  • Üstüne isteğe bağlı recel yayın , raffaello parçaları serpiştirin ve uç kısmına 2 ad muzu koyup sıkıca rulo şeklinde sarıp üzerinide yağlı kağıda sarıp 1 saat kadar bekletin.
  • Sonrasında üzerine ince bir şekilde krema ile sıvayıp hindistan cevizi serpiştirin ve süsleyin
  • Afiyet Olsun


Hiç yorum yok:

Etiketler