13 Haziran 2016 Pazartesi

Lavantalı Güllaç


Güllaç severmisiniz ben çok severim soğuk soğuk sütlü hafif bir tatlı normal zamanda pek aklıma gelmez ama Ramazan ayında mutlaka 2-3 kez yaparım bu sefer Lavantalı denedim eğer aromalı tatları severseniz deneyin derim biz çok beğendik

Malzemeler:

  • 1 pk güllaç (350-400 gr ) paket kullandım
  • 1,5 su bardağı toz şeker (ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz ben az şekerli yapıyorum)
  • 2 lt süt
  • 1 avuç kuru lavanta (bir parça tülbentin içine sarılıp kese yapılacak )
Yapılışı:
  • Sütün içine şekeri ilave edip şeker eriyene kadar kaynatın, süt kaynayınca ocağınızı kapatın ve bu keseyi içine atın ve kapağını kapatın 5-6 dk kadar bu şekilde lavanta aromasını vermesini bekleyin ( lavanta kesesini çok tutmayın acımsı bir tat bırakabilir)
  • Geniş bir kabın içinde güllaç yapraklarını ıslatıp bir tepsiye veya servis kabına dizin tüm güllaç yaprakları için aynı işlemi tekraylayın kalan sütü de en üstüne dökebilirsniz , bir süre buzdolabında beklettikten sonra servis edebilirsiniz
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Etiketler